راهنمای خرید خانه درشهرك صدف جزیره كيش - مشاورین املاک کیش

Wiki Article

خريد ملك در كيش ۱- با توجه به عدم تکمیل شدن ملک مسلماً قیمت پیش فروش یک آپارتمان از قیمت همان آپارتمان در حالت آماده تحویل، مقداری ارزانتر است و بعد از تکمیل شدن ملک در صورتی که بازار در شرایط یکسان باشد، خریدار میتواند آپارتمان خریداری شده را گرانتر بفروشد و سود ببرد. به طور عمده در زمینه املاک به آن دسته از املاکی که قبل از تکمیل شدن و قبل از اینکه قابل سکونت شود به فروش میرسد، پیش فروش و به املاکی که قبل از تکمیل و ساخته شدن خریداری شود، پیش خرید میگویند. در مرتبه سوم اهمیت ، گروههای سنی بالای 30 سال به بازارهای خرید و گروههای سنی زیر 30 سال به نظافت و پاکیزگی اماکن اشاره داشتهاند . همچنین در صورتی که متراژ نهایی آپارتمان کمتر از متراژ اعلام شده وفروخته شده به خریدار اشد، فروشنده مابهالتفاوت متراژ را به قیمت «زمان فروش» محاسبه و به خریدار بازپرداخت میکند. در مورد معاملات پیش فروش مسکن نیز از آنجا که قانون پیش فروش ساختمان با رویکرد حمایت از پیش خریداران تنظیم شده است، با شرایط خاصی برای پیش خریداران در صورت وجود اختلاف متراژ حق فسخ معامله درنظر گرفته شده است. به گفته آنان در اغلب معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی بدون آنکه از سوی فروشنده قصد یا سوءنیتی وجود داشته باشد، متراژ اعلام شده برای فروش واحد مسکونی کمتر یا بیشتر از متراژ واقعی ملک به فروش میرسد؛ این در حالی است که در چنین شرایطی عملا خریدار در زمان تفکیک آپارتمان و انتقال سند متوجه میشود واحد خریداری شده از سوی او کوچکتر یا بزرگتر از پیش فروش آپارتمان کیش آن چیزی است که فروشنده در زمان فروش به وی اعلام کرده است.  Data was g᠎enerated  with the ᠎help of G᠎SA Conte​nt᠎ G᠎en erat​or DE​MO !


سرمایه گذاری ملک در کیش

پیش خرید واحد60متری در کیش هرچند اختلاف متراژ معمولا در اغلب موارد کمتر از ۵ مترمربع است، اما در مواردی هم دیده میشود که این اختلاف با مساحت بیشتری همراه است.با این وجود موضوع اختلاف متراژ به خصوص در شهرهایی که قیمت مسکن در آنها زیاد است میتواند منجر به بروز مشکلات و اختلافات قابل توجه میان خریدار و فروشنده مسکن شود.این اختلافات در بسیاری موارد حتی در میان همه واحدهای «هممتراژ» در یک مجتمع مسکونی نیز قابل مشاهده است که به دلیل تفاوت در ضخامت مصالح به کار گرفته شده در نازک کاری یا اختلاف ضخامت گچکاری در هریک از آپارتمانها نسبت به دیگری میتواند منجر به اختلاف چند سانتیمتری در هر یک از بخشهای آپارتمانهای مسکونی نسبت به سایر واحدهای مشابه در همان مجتمع شود.مجموع این اختلافها هر چند جزیی و اندک، اما میتواند منجر به کاهش یا افزایش رقم قابل ملاحظهای در معاملات خرید و فروش مسکن شود.بهعنوان مثال، در صورتی که یک واحد مسکونی ۵ مترمربع بیشتر از مساحت واقعی به فروش رفته باشد، با توجه به میانگین قیمت هرمترمربع مسکن در شهر تهران که هم اکنون حدود ۴ میلیون و۳۰۰ هزار تومان است خریدار باید مبلغ ۲۱ میلیون و۵۰۰ هزار تومان بابت متراژ اضافی پرداخت کند. در جدول زیر دلائل رضایت گردشگران - تفصیل همراه با ارقام مربوط به هر کدام درج گردیده است.


به گزارش خبرنگار ایمنا، در سالهای اخیر با توجه به افزایش قیمت آپارتمان در کنار کاهش قدرت خرید مشتریان، قراردادهای پیش فروش ساختمان از رونق بسیاری برخوردار شدند، همراه با افزایش قراردادهای پیش فروش مسکن، دعواهای حقوقی مرتبط با آن نیز رشد چشمگیری داشته است. عرف فعلی بازار معاملات مسکن درخصوص جبران اختلاف متراژ در واحدهای معامله شده به این صورت است که در صورت وجود اختلاف متراژ و در شرایطی که متراژ واحد مسکونی خریداری شده کمتر از متراژ نهایی آپارتمان، اعلام و فروخته شده باشد، خریدار مابه التفاوت مبلغ خرید را در ازای هر مترمربع متراژ اضافی به قیمت «زمان خرید» محاسبه و به فروشنده پرداخت میکند. همچنین شرایط و نحوه محاسبه مابهالتفاوت قیمت بر حسب متراژ فروخته شده، موضوع دیگری است که در بسیاری موارد منجر به بروز اختلاف میان خریدار و فروشنده میشود. این کارشناس بازار مسکن با مقایسه خرید ملک در امارات گفت: البته در گذشته رابطه ایران و امارات بسیار حسنه بود و بسیاری از ایرانیها در این کشور فعالیت داشتند و بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور را ایرانیها میچرخاندند. کارشناسان حقوقی فعال در بخش مسکن و معاملات املاک مسکونی با اشاره به رواج بسیار زیاد پدیده اختلاف متراژ در معاملات آپارتمانهای مسکونی به خصوص واحدهای نوساز یا آپارتمانهای پیشفروش شده، با اشاره به عرف بازار مسکن و همچنین قانون پیش فروش ساختمان برای هرکدام از این دو حالت، دو راهکار متفاوت ارائه میکنند.


حداقل مبلغ لازم برای پیش خرید واحد در کیش

علیرضا معقول، مدیر املاک بزرگ کیش و کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت بازار مسکن در کیش اظهار داشت: بازار مسکن در حدود یک ماه قبل از انتخابات جو آرامی داشت ولی این روزها افت کرده است و بسیار معاملات کم شده ولی متاسفانه قیمتها کاهش پیدا نکرده است همچنین قیمتهای خرید، فروش، رهن و اجاره نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد افزایش پیدا کرده است. یک چیز جالب در کیش، اجاره ماشین هستش که هم روزانه داره هم ماهانه ، خب روزانه برای گردشگر هست و هزینه اون بالاتر هستش و سازمان هم سر این موضوع کم دردسر نکشیده بس که شکایت شده چون بعضی از رنت کارها میان علاوه بر اجاره روزانه و چک ضمانت و .. ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن هم هزینه جریمه احتمالی میگیرن که بعد تحویل، اگر در زمانی که دست شما بود جریمه شده بودید از اون کم کنن و باقیشو بهتون بدن ، مشکل این موضوع اینه که جریمه ها به روز نیست و شما وقتی ماشین رو تحویل میدی نهایت دو روز بعدش از کیش میری و گاهی رنت کارها اون مبلغ رو بر نمیگردونند، در مورد اجاره ماهانه همین موضوع صادقه ولی جریمه شدی اگر کمتر بود بهت برمیگردونن چون میدونن ساکنی و میتونی پی شونو بگیری، اینهارو گفتم که اینو بگم؛ اگر قصد مهاجرت به کیش دارید میتونید در مرحله اول ماشین هم به صورت ماهانه رنت کنید و فعلا گذران امورات کنید چون از تاکسی و هزینه های اون خیلی خیلی بهتره.

Report this wiki page